FAQ 

1. Wat is een giclée?

Een giclée is een hoogwaardige kunstdruk die wordt gemaakt met pigmentinkten op zuurvrij, fine-art papier. De kwaliteit benadert het originele pastelwerk zeer nauwkeurig.

2. Wat is het verschil tussen een giclée en een origineel werk?

Een origineel werk is volledig met de hand gemaakt in pastel.
Een giclée is een kunstdruk van museumkwaliteit, gebaseerd op een professionele scan van het origineel. De giclée wordt gesigneerd en genummerd geleverd, maar blijft uiteraard een reproductie.

3. Zijn de kleuren van de giclée exact zoals op het scherm?

Kleuren worden zo accuraat mogelijk gereproduceerd. Toch kan er een klein verschil zijn door scherminstellingen of lichtomstandigheden.

4. Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling wordt verzonden?

Meestal wordt een bestelling binnen 5 dagen verzonden. Je krijgt een melding zodra jouw bestelling verzonden is.

5. Via welke dienst wordt mijn bestelling verzonden?

Ik verzend via bpost, DHL, DPD, PostNL of GLS. De veiligste en beste optie wordt automatisch gekozen.

6. Wat zijn de verzendkosten?

Verzendkosten worden automatisch berekend bij het afrekenen en zijn afhankelijk van bestemming, formaat en gewicht. 

7. Kan ik mijn bestelling volgen (track & trace)?

Ja. Zodra jouw pakket vertrekt, krijg je een track-&-trace link om de levering op te volgen.

8. Kan ik een werk persoonlijk komen afhalen?

Dat kan eventueel, maar op afspraak. Wel even vermelden dat ik geen winkel heb.

9. Accepteer je retouren?

Retouren zijn mogelijk volgens het wettelijke herroepingsrecht (zie algemene voorwaarden).

10. Hoe werkt het herroepingsrecht?

Je hebt 14 dagen om je aankoop te herroepen. Bekijk de algemene voorwaarden. Indien er een herroepingsrecht is, neem dan contact op via e-mail, stuur het werk zorgvuldig retour, en na ontvangst volgt terugbetaling.

11. Mijn bestelling kwam beschadigd aan, wat moet ik doen?

Neem binnen 48 uur contact op en stuur duidelijke foto’s van de schade (verpakking + product). Ik zorg voor een snelle oplossing.

12. Welke betaalmethoden accepteer je?

Je kunt betalen via Bancontact, iDEAL, Kredietkaart.

13. Kan ik een werk reserveren?

Ja, dat kan. Stuur me een bericht en ik noteer jouw reservering voor een beperkte periode.

14. Maak je ook werken in opdracht?

Dat kan zeker. Kijk even op de pagina "Commissie" en stuur een bericht met jouw idee en dan bekijken we samen de mogelijkheden.

15. Kan ik een giclée bestellen van een ander origineel werk dat niet op de website staat?

Dit kan eventueel. Niet elk werk is geschikt voor reproductie. Stuur me een bericht met de titel of een foto van het werk dat je bedoelt. Ik bekijk of een hoogwaardige giclée technisch mogelijk is en laat je weten welk formaat, prijs en leveringstermijn mogelijk zijn.